Monday 8 April 2013

Cerita Baru

 Saya yakin,segala keperitan,kepayahan,kesengsaraan akan berakhir dengan kebahagian..Walaupun bukan di dunia mungkin di akhirat kelak,Ya i tu adalah rahsia Allah,

Syukur,segala yang berlaku ada hikmahnya,dengan terjadinya perkara begini,saya lebih mengambil berat tentang mak,setiap jumaat malam,saya akan ambil mak dan ayah saya..

Bagi mereka bermesra dengan cucu-cucu mereka..dan saya nampak riak gembira di wajah tua itu..Syukur yaallah..Raya tahun ini,saya tidak sabar sebab mcm2 perancangan di dalam kepala ini.

Insyaallah jika diberi umur yang panjang,raya tahun ini akan disambut di rumah suami saya,Mak,ayah,Along juga atok dari kedah akan datang ke rumah...

Saya tidak kesah apa org nak pandang pada keluarga saya..Saya terlalu amat sayangkan mereka.Sekarang saya akan terus memandang ke hadapan,Bila perlu saja saya akan menoleh kebelakang..untuk memastikan saya tidak lupa diri..

Banyak benda yang telah mencengkam hati saya..Tetapi saya pendamkan,saya telan,walaupun pahit dan amat menyakitkan..Dan saya amat bersyukur saya mempunyai suami yang sentiasa menjadi tulang belakang dan tidak putus2 memberi kata2 semangat dan dorongan...



Insyaallah,saya tidak akan lupa dari mana asal usul saya..Saya tidak akan memandang orang lain dengan pandangan hinaan..Ingatlah,Hidup jangan terlalu mendongak langit sehingga lupa dimana bumi di pijak..
Renungkan lah...^__________^ 

ZK

No comments:

Post a Comment