Tuesday 23 April 2013

Saya Redha

 



Yaallah,
Andai ini adalah dugaan mu untuk menguji sejauh mana keimanan hambamu,aku redha.
Aku yakin dan pasti ada hikmah di sebalik kejadian ini,

Yaallah,
Kuatkan lah hati hambamu untuk menempuh detik2 yang memeritkan.Sesungguhnya aku berdiam diri bukan kerana aku kalah,tetapi aku yakin itu adalah yang terbaik untuk ku.

Yaallah,
Engkau jauhilah diriku dari berfikiran negatif,dari bersangka buruk terhadap org lain,terangilah hati ku untuk memilih jalan yang terbaik.

Yaallah,
Sesungguhnya aku sedar segala yang ada pada diriku hanyalah pinjamanmu.Jauhkanlah sikap bongkak dan lupa diri dari ku yaallah.

Yaallah,
Sesungguhnya aku hanyalah hambamu yang lemah,hambamu yang alpa,terkadang aku hampir rebah bila di berikan ujian sikit begini.Aku memandang jauh,seandainya bagiku ini ujian yang berat,ada lagi hambamu yang lain lebih berat ujiannya.Oleh itu berikanlah kekuatan zahir dan batin ku untuk menempuh hari-hari yang mendatang.

Yaallah,
Tenangkan lah hatiku,tenteramkan lah jiwaku,tajamkan akalku.di saat begini terkadang aku hanya mampu termenung jauh memikirkan hebatnya permainan manusia.Dan begitu mudah aku mengalirkan air mata kerana permainan manusia yang berpandukan syitan


ZK




No comments:

Post a Comment