Thursday 19 May 2011

~Hargailah air mata ISTERIMU~

Beginilah,sbnrnya takut juga ingin berkongsi cerita ini,tetapi sy wanita,sy perlu juga untuk berkongsi dgn mereka2...huihhhhhhhhhhhh...panjang helaan nafas sy,takut rasanya akn terjadi pd diri sy,kemana harus sy bw diri????


ALHAMDULILLAH.....


Sungguhpun suami sy bukan berjawatan tinggi,sungguhpun suami sy bukan bergaji besar dn juga bukan berkereta mewah tetapi kami sgt bahagia...Sy amat bersyukur,dan dgn itu,sy berdoa ''padanya'' agar kekalkan kebahagian kami sekelurga..


Cerita ini amat menyentuh hati sy,tersgt..Kerana Si isteri sedang sarat mengandungkan anak ke4,sisuami sering tidak di sisi..alasan yg kukuh ~OUTSTATION~..disaat itu,sy tahu si suami berada di mana..Dirumah isteri no2,YAALLAH..sungguh sy ketika itu amat kasihan pada si isteri,jika diturutkan hati yg busuk ini,ingin lancar benar sy mengadu tntg perihal buruk sisuami,tetapi siapa diriku???????


ALLAH sentiasa menyebelahi hambanya yang teraniaya,dgn kuasanya,''dia'' telah bongkarkan rahsia yg disimpan oleh si suami..terjadilah episod drama..


Si isteri yg berada dalam pantang,minta di lepaskan,seperti biasa si suami tidak akan melepaskan,yg NO2,mmglah tidak kisah,sbb dia adalah pemusnah.jadinya dia mmg tidak kisah walaupun dia jadi no2.
Tetapi yang saya amat kesal.ibu pada si suami....layakkah di panggil IBU MERTUA????


Kerana bagi sy,ibu memainkan peranan yg amat kuat dlm keluarga???ibu sisuami dgn rasa tidak bersalah,boleh meminangkan isteri no2 untuk anak dia...tidakkan terbayang di mata dia wajah2 sayu cucu2nya...AIRMATA sy yg mengalir kerana sedih seandainya sy ditempat siisteri itu...


Siibu yang menguruskan hal ank dia untuk bernikah lagi 1,haiiiiiihhhh...alasan kerana dia mmg tidak suka pada siisteri tadi...begitu????subahanaallah....beginikah manusia????I am not qualified to point fingers at who is wrong who is right...Tetapi bg sy,sisuami perlulah sedar betapa besar pengorbanan siisteri..dan bagi sy,siibu pula perlulah menasihati si anak,dn bukan menjadi dalang pada keruntuhan rumah tangga....













No comments:

Post a Comment