Thursday 6 June 2013

Stop darah sekejap



Okey,saya tak tahu nak mulakan cerita ini mcm mane..
alkisahnya hujung minggu bawak ank2 jalan ker Setia City Mall,so far not bad lah playground for kids,sbb masih baru kan..so agak safety sikit.

Saya xtahu macam mana si Irish main,myb terlalu aktif la kot,sbb yg pantau ank2 main my hubby,sy sedang shopping ye di dalam mall itu..hehehe

Bila balik irish mengadu sakit kaki,saya ingat dia biasa2 jer..sbb saya nie kenal sgt perangai irish,sakit sikit dia punya lakonan amboiii...

So isnin seperti biasa saya hantar anak2 ke rumah nenek,bila kejut pagi tuk bangun dia still mengadu sakit kaki n x boleh lurus..Saya dh rasa lain plak,but sy kena pergi kerja..

Lunch sedaya upaya saya balik rumah tgk irish,n nmpk dia baring tnpa bgun dgn kaki x boleh lurus...oh my god...start la sy fikir yg bukan2...bermacam cara sy buat,letak ais n krim tpi irish still keadaan yg sama.

So malam sy decide nak hantar ke hospital Columbia,tapi sebelum tu pergi klinik untuk dapatkan surat doctor,tapi doctor tu hanya ckap mungkin otot dia terkejut,dan dia bagi ubat sapu..Jika tiada perubahan kita refer pada pakar..saya x henti doa agar kaki kakak okey.

Balik klinik,papa sapu ubat dan suruh dia tido..Keesokkan harinya saya kejut irish,sementara tu saya sidai baju kat luar terkejut yg kakak keluar siap ckp,''mama kakak dh boleh jalan''...alhamdulillah...

*kesimpulannya kaki irish myb kejang atau terkejut sbb dia main terlalu aktif...hehehehe

Photo: Mama with the kiddoss...;)
ZK

No comments:

Post a Comment