Monday 18 April 2011

Astagfiruallah A'lazim

Yaallah....

Izinkan saya menghela nafas panjang dulu sebelum melakar lebih jauh tentang apa yang hati ingin bicara di laman sy ini,

Sesungguhnya,sy hamba allah yg sgt kerdil,sy hanya manusia biasa yang tidak lepas dari melakukan silap..
Bijak atau Bodoh, Cantik atau Hodoh, dan apa-apa sahaja yang ditampilkan oleh perlakuan atau perbuatan kita mencerminkan apa yang terkandung disanubari (hati) dan akal kita.

Jadi mengapa harus mereka suka benar meilhat kesalahan org lain,suka sgt berbicara yang buruk tentang keadaan keliling??Juga mengapa harus membeza2kan antara 1 sama lain...

Mengapa harus tentang diri ini suka sgt di perkatakan,sedangkan rasa nye tidak sekecil kuman saya
mengambil tahu tentang keluarga dia..Saya di tuduh sombong????tidak apa....tetapi yang menyentak hingga
mengalirkan air mata ini pabila saya di tuduh yang bukan2???

Yaallah,
Begitu besar dugaan yang telah di turunkan,diri ini umpama menjadi bahan cerita pada yg suka sgt bercerita..
Saya amat bersyukur sebenarnya,sekurang2nya,mereka telah menghapuskan dosa2 kecil diri ini dengan menjaja cerita...

Tetapi,haruskah aku tersenyum????perlukah aku marah?????bg diri ini,baik sy mendiamkan diri dari mengambil tindakan melulu,kerana intu buka jalan penyelesaian yang baik....
cuma saya hanya mampu berdoa semoga mereka di berikan hidayah agar berubah...

Pesan Saya, hindarilah diri dari menjadi manusia yang suka berpuak puak dan berpecah belahkan orang.. Contohilah resam semut bila bertemu seakan bersalam dan suka bekerja sama di antara satu sama lain.. dan ikhlaskanlah hati kerana keikhlasan itu seumpama seekor semut hitam di atas batu hitam di malam yang amat kelam, ianya wujud tapi amat sukar dilihat. Jangan tertipu dengan terangnya bulan kerana di sebalik terang itu banyak kegelapannya..

No comments:

Post a Comment