Wednesday 24 October 2012

Maling pecah masuk rumah

 


Sejujurnya saya amat sakit hati dengan pencuri yang pecah masuk rumah saya.
Kenapa dia perlu pecah masuk rumah saya?
Kenapa rumah saya yang di jadikan pilihan??

Tarikh 06 October 2012 meninggal kesan yang amat hebat dalam diri saya,
pertama kalinya dalam hidup saya,rumah saya di pecah masuk oleh pencuri.
Muzik box yang dalam nya berisi IPHONE,BLACKBERRY,GELANG TANGAN 2 UTAS.
habis lesap di larikan pencuri..

Yang membuatkan saya trauma,pencuri memecah masuk dari DINDING....Takut bukan...
Seperti di maklumkan sebelum ini,saya duduk di rumah peninggalan orang tua en suami..
Jadinya,bukanlah rumah batu yang GAH...hanyalah rumah kampung berdindingkan kayu..
Rumah itu yang lahir dulu dari suami saya.Jadi paham2 lah quality kayu yang sudah berusia 30 Tahun.

Saya tidak kisah tinggal di rumah batu ke kayu,Janji kami sekeluarga ada tempat berteduh dari panas dan hujan.Lagi pun itulah rumah dimana suami saya di besarkan...Lagi kami bersyukur,duduk dirumah itu tidak perlu mengeluarkan duit membayar sewa atau membayar di bank..

Cuma saya terkilan,kenapa pencuri masuk rumah saya???kenapa...dek akibat kejadian itu,saya amat trauma sehinggakan tido malam saya tidak lena,Saya rasakan berada di rumah sendiri tidak selamat...Kerana peristiwa itu saya dan suami sekarang amat berjaga-jaga dan keluar pun kami akan risau....

Tapi saya tetap dengan pendirian saya yang saya tidak akan sekali-kali memaafkan PENCURI,PEROMPAK,PENCEROBOH atau lebih tepat MALING rumah saya,Percayalah si jahanam itu akan cari saya dan suami di akhirat semata-mata untuk memaafkan dan menghalalkan apa yang dia telah ambil dari kami..

Dari Hati
ZK

No comments:

Post a Comment